יום שישי, 26 באפריל 2013

אסטרטגיה שיווקית – ניתוח חזיתות שיווק למתחילים

אחד התהליכים האהובים עליי, כאשר אני ניגש לבנות לעסק אסטרטגיה שיווקית, הוא ניתוח מקורות הלידים, או בשם יותר אטרקטיבי שאימצתי לאחרונה "ניתוח חזיתות שיווק".

ניתוח חזיתות שיווק הוא תהליך פשוט ושיטתי שמטרתו העיקרית היא להראות את התפוקה של כל ערוץ שיווק שאנו מפעילים כמנהלי שיווק או כמנכ"לים, ובכך למנוע בזבוז כספים על תהליכים לא יעילים, למנוע בזבוז זמן בתהליכי מכירה עם לידים לא רלוונטיים, ולפנות תקציבים להתנסויות באפיקי שיווק חדשים.

במקרים רבים בהם אני מתבקש להכין אסטרטגיה שיווקית לעסק שהוא חיי ונושם, המעוניין להתרחב ולכן שוכר את שירותיי, אני מוצא את התמונה הבאה – העסק מפעיל מגוון רחב של ערוצי פרסום ויחסי ציבור; העסק מתעד את כמות הפניות שהוא מקבל בפרקי זמן קבועים (לרוב חודשי); ולבסוף מנכ"ל העסק או מנהל השיווק מגיעים לתובנה סטטיסטית שעל כל  10 פניות 2 עסקאות נסגרות. כלומר, אם נכפיל את מספר הפניות אנו נכפיל את מספר הסגירות.